1/30/10

Pipes and Pints - Rozhovor 26.1. 2010



Pražská punk-rocková parta Pipes and Pints zahájila projekt magazínu Vice.
Pití bylo dost, lidi se bavili a kluci hráli nahlas a rychle.
Skupina existuje od roku 2006, má za sebou jedno EP a desku “Until we die”, která vyšla ke konci roku 2009. Pánové hrajou svižnej punk střihnutej folkem. Exoticky znějící zvuk kapele dodávají skotský dudy, na který hraje kapelník Vojta.

Na pokec si s náma sednul zakladel Vojta a zpěvák (původem ze San Diega) Mike.

Vice: Kluci, můžete se stručně představit?

Vojta: V roce 2006 jsem dostal tenhle nápad. Naštěstí netrvalo moc dlouho než jsem potkal Tomáše, kterej to viděl podobně. Začali jsme hledat další lidi do kapely - v podstatě po ulicích a kamarádech. Kapelou prošlo snad 30 různejch hudebníků, ale nikam to nevedlo. Nakonec jsme se rozhodli rozhodit sítě dál, třeba i po Evropě. Našli jsme bubeníka Vincu z Moravy. Další se přidal Mike, kterej se do Prahy přistěhoval z Rakouska.

Mike: Jo, tu dobu jsem byl v Rakousku, kde jsem měl svojí starou kapelu Mugshot. Už jsem se chystal vrátit zpátky do Států, když se Vojta zeptal jestli nechci hrát s Pipes and Pints. Takže jsem přijel do Prahy na víkend. A všechno skvěle fungalo a místo zpátky do US jsem se přestěhoval do Prahy - jen já a můj pes Tequila.

Vojta: Poslední se přidal Ondra, náš basák. Bylo to chvilku před turné, ale rychle se všechno naučil a vyrazil s náma. No a na konci tour už zůstal. Kolem není moc kapel, který by byly tak zapálený do živýho hraní a chtěli jezdit dlouhý šňůry.

Kolik už jste dali koncertů?

Vojta: V současný sestavě jsme spolu rok a máme za sebou tak stovku koncertů.

A jakej byl nejlepší?


Vojta: Těžko říct, ale koncert k vydání desky ve Vagónu v Praze jsme si fakt užili. K vydání jsme hráli dva koncerty v Praze a v Budějovicích. Oba byly skvělý. Lidi pařili jako utržený ze řetězu, až do rána.

Jak jsi přišel na dudy?

Vojta: Hledal jsem melodickej nástroj. Nejdřív jsem hrál na trubku, ale nic kloudnýho jsem nikdy dohromady nedal. Jednoho dne jsem se rozhodl následoval svůj starej sen, naučit se na tradiční skotský dudy. Náhodou jsem přišel na Vaška Routa - asi prvního a jedinýho chlápka, kterej učí lidi v Čechách hrát na tenhle nástroj. Naučil mě hrát a prodal mi jeden svůj starší kousek.

Hrajete hodně i mimo ČR. Vidíte nějaký rozdíly mezi lidma u nás a jinde?


Mike: Je to tady o dost divočejší než třeba v Německu. Třeba v Berlíně jsou lidi vystavený hudbě tolik, že je těžký je zaujmout. Nakonec stejně paří, ale stojí to víc energie, přesvědčit je.

Vojta: Neni to jenom Německo. Jde obecně o západní publikum. Podobnejch kapel je tam daleko víc a dost často nic moc nepředvedou, takže od tebe lidi moc nečekají. Když je ale přesvědčíš, jsou taky schopný se uvolnit a užít si to. Na východě toho tolik není a lidi si užívají každou kapelu, která přijede.

Kdybyste si mohli předělat jenom jeden song, kterej by to byl?


Mike: Určitě “We’re not gonna take it” od Twisted Sisters.

Vojta: Mojí oblíbenou už občas hrajeme - “Boys from County Hell” od The Pogues.

Nakonec - uplně stručně popište zvuk Pipes and Pints!


Mike: Rock’n'Roll Ride.

Vojta: Jednoduchý - punk rock s dudama!

Hudební ukázky, aktuální data koncertů a další informace o Pipes and Pints najdete na www.myspace.com/pipesandpints

Publikováno: Viceland.com/cs, 28. 01. 2010 (Projekt Zkušebna)






No comments: